П.Батсайхан: Зургаан аймгийн төвийн анхных нь Сайншанд боллоо

2013/09/07
Share |
Хүмүүс:
П.Батсайхан: Зургаан аймгийн төвийн анхных нь Сайншанд боллоо

Монгол Улс  АНУ-ын ард түмний  тусламж, санхүүжилтээр хоёр аймаг, таван сумын нутгаар дайрсан нэгэн шинэ автозамтай боллоо. Энэ талаар Мянганы сорилтын сангийн Автозамын төслийн  захирал П.Батсайхантай ярилцлаа.   -Чойр-Сайншандын чиглэлийн замыг яг хэдий хугацаанд тавьж дуусгав аа-Монголын Мянганы сорилтын сан ММСС-гийн замын төслийн хүрээнд Чойр-Сайншандын чиглэлийн 176.4 км авто замыг барьж дуусгаж байна. Энэ  есдүгээр сарын эхээр  улсын комисст бүрэн ашиглалтад хүлээлгэж өгнө. Америкийн Мянганы сорилтын корпорацаас /МСК/ Монгол Улсад хэрэгжүүлэх төслийн жагсаалтад энэ чиглэлд зам барих төсөл анх байгаагүй. Харин төмөр замын төсөл хэрэгжих боломжгүй  болж , түүнд зориулсан санхүүжилтийн тодорхой хэсгээр Чойр-Сайншандын автозамыг барихаар болсон. Анх  гэрээг 2010 оны хоёрдугаар сарын 02-нд Монгол улсын  УИХ-аар соёрхон баталсны дараа  зам барих ажлыг шуурхай зохион байгуулж хугацаанд нь дуусгах шаардлага гарсан. Замынхаа нийт уртыг 90 ба 86 км-ээр хоёр хувааж тендерээ зарласан. Солонгос, Хятадын компани шалгарч ажилдаа орсон. Энэ үеэс тоолж, зам барилгын ажлын улирлаар тооцвол 2.5 жилд барьж дуусгаж байна. Дөнгөж сая, наймдугаар сарын 1 гэхэд хучилт бүрэн дууссан. Өнөөдөр замын тэмдэг тэмдэглэгээ, байгаль орчны нөхөн сэргээлтийн  ажлуудыг хийгээд үндсэндээ дуусч байна.    -Ийм хэмжээний урттай  замыг 2.5  жилд барина гэдэг цаг хугацааны хувьд ердийн стандарт уу. Хурдан, удааны тухайд . . .-Хэрвээ ажлыг зөв төлөвлөж , оновчтой зохион байгуулж чанартай гүйцэтгээд  явбал ийм хэмжээний  замыг 3 жилд барих бүрэн боломжтой нь харагдлаа. Энд мэдээж боловсон хүчин, техник тоног төхөөрөмжийн хүчин чадал, хугацаанд нь  санхүүжилтийг хийх, Монгол орны цаг агаарын нөхцөл байдал,  улирлын онцлог,  аливаа гарч болох  эрсдлийг тооцоолох гээд олон хүчин зүйл нөлөөлнө. Миний бодлоор Монголын гайгүй чадалтай компаниуд жилдээ  50-60 км зам барих бүрэн боломжтой нь харагдаж байна. -Танай төслийн гол менежментийг хаанахын мэргэжилтнүүд хийсэн бэ -Уг нь Данийн компани хийх гэрээтэй юм. Гэвч яг үнэнийг хэлэхэд, тэд хийж чадаагүй. Тиймээс гол менежментийг ММСС авто замын төслийн нэгжийнхэн, манай Монголын инженер, мэргэжилтнүүд л хийлээ шүү дээ. Дээрээс нь мэдээж АНУ-ын Мянганы сорилтын корпорацийн холбогдох мэргэжилтэн зөвлөхүүд чиглэл, санал зөвлөлгөө өгч хамтран ажилласныг зориуд тэмдэглэж байна.  -176 км замыг бүрэн ашиглалт өгснөөр нь харвал төмөр замын төслөөс буцсан 188 сая долларын яг хэдийг  энэ замд зарцуулав, нэг км замыг ямар өртгөөр барив, энэ нь бас жишиг байж чадах уу-189 сая доллароос  84,9 саяыг л манай замд, үлдсэн 100 гаруй сая долларыг бусад төслүүдэд хуваарилсан. Эндээс 176 км замыг бүрэн ашиглалтад өгсөн байдлаар бодит өртгийг тооцвол 79,7 сая долларыг бүрэн зарцуулжээ. Үүнээс гадна нутгийн зон олны хүсэлтээр төсөлд тусгагдаагүй байсан хоёр сумын төвийг төв замтай авто замаар холболоо.  Шинэчлэлийн Засгийн газрын тэргүүн говийн аймгуудад ажиллах үеэр Дорноговь аймгийн Айраг, Даланжаргалан сумынхан улсын төсвийн хөрөнгөөр Чойр-Сайншандын чиглэлийн авто замтай сумдаа холбож өгөх хүсэлт тавьсан. Ерөнхий сайд энэ жилийн улсын төсөвт тийм мөнгө тусгагдаагүй , харин МСС-гийнхан та нар Америкийн талтайгаа яриач, төслийнхөө хүрээнд хоёр сумыг холбох асуудлыг тохиролцохыг зөвлөсөн. Бид тэр дагуу Америкийн талтай шаргуу ярьж, энэ бол нутгийн зон олны хүсэлт гэдгийг ойлгуулсаны үр дүнд нааштайгаар шийдүүлж чадсандаа баяртай байна. Энэ төслийн хүрээнд шинээр  Айраг, Даланжаргалан сумууд Улаанбаатар хоттой шууд авто замаар холбогдож байгаа, энэ замын нийт өртөг л гэхэд  2 тэрбум шахуу төгрөг болж байна шүү дээ. Америк нөхөддөө баярлалаа гэдгийг танай сониноор дамжуулан хүргэж байна.-Бусад замтай харьцуулбал танай замын онцлог гэвэл юу юу байх вэ-Хийц  талаасаа гэвэл анх буталсан чулуун суурьтай байсныг 20 см-ийн зузаантай цементээр бэхжүүлсэн сууриар сольсон. Анхны зургаар замын өргөн долоон метр байсныг найман метр болгож өргөтгөсөн.  Асфальтан хучилтын зузаан нь 5 см. Нэг зүйлийг онцлон тэмдэглэхэд, 176 км замын эхний хэсэгт байгалийн материалыг цементээр бэхжүүлж,  хоёрдугаар хэсэгт буталсан чулууг цементээр бэхжүүлэн суурь хийсэн. Энэ нь цаашдаа Монголд аль хольц нь илүү тохиромжтойг мэдэх зорилго агуулсан. Технологийн бус онцлогууд гэвэл, нэлээд олон “хамгийн хамгийн”-тай байх болов уу. Нийт замд 296 хоолой, 8 гүүр бий. Хамгийн чанартай, хамгийн богино хугацаанд, хамгийн өндөр хяналттай, хамгийн олон орны мэргэжилтнүүд оролцож барьсан зам гэх мэтээр онцлогуудыг нь тодорхойлж болно. Жишээ нь: 160 гаруй км замын хучилтыг 4 сарын дотор тавьж байсан тохиолдол Монголын авто замын салбарын түүхэнд байгаагүй юм билээ. Хяналт л гэхэд эхлээд инженерүүд нь өдөр тутмын хяналтыг, тэдний араас манай төслийн нэгжийнхэн долоо хоног бүр багаараа газар дээр нь очиж ажлын хяналтыг тус тус хийнэ. Дээрээс нь МСК-ийн дэд бүтэц хариуцсан багийнхан болон  бие даасан зөвлөх инженерүүд,түүнчлэн салбарын яам давхар хяналт хийж байна. Зам дээр ажилласан боловсон хүчний тухайд зөвлөхөөсөө эхлээд туслах ажилчнаа хүртэлх 800-гаад хүний дотор тендерт ялсан солонгос, хятадууд, төслийг менежментийг хийдэг болон зарим ажилд туслан гүйцэтгэгчээр оролцсон монголчуудаа оролцуулбал Дани, Австрали, Энэтхэг, Пакистан, Филиппин,Непал гээд нийтдээ 14 улсын мэргэжилтэн нар тус тус  оролцсон байна Тиймээс бид олон улсын баг оролцсон олон улсын зам гээд байгаа юм. Яагаад гэвэл Чойр-Сайшандын замын энэ чиглэл бол хоёр хөршөө холбосон манай улсын хувьд стратегийн ач холбогдол бүхий зам шүү дээ. -Хяналт гэснээс зам тавихад зарим нь өргөнөөс, зарим нь зузаанаас иддэг гэдэг. Танай төслийн зам дээр тийм боломж байгаагүй гэсэн үг үү -Энэ бол утгагүй, хоосон яриа шүү дээ. Өргөн зузаанаас нь тэгж “идээд” байх боломж байдаггүй гэдгийг энэ салбарт ажиллаж буй мэргэжилтний хувьд баттай хэлэх байна. Манай зам дээр гэхэд бид 30-80 метр тутамд тест/ шинжилгээ/ авч асфальтны зузаан болоод замын материалын хольц орцыг лабориторийн шинжилгээгээр оруулж хянадаг журамтай. Хэрвээ зузаан болоод хольц орцод алдаа гарсан бол тухай бүр нь засуулна. Тэгэхээр 80 метр тутамд гэхээр 176 км  замд нийтдээ 2000 гаруй удаагийн ийм шинжилгээ хийсэн гэсэн үг. Бас заавал 80 метр тутамд гэхгүй инженер болоод хяналтынхан шаардлагатай гэвэл түүнээс бага  зайд ч тест авч шалгалт хийж байсан. Манайхан энэ  буруу ойлголтоо одоо больмоор байгаа юм. Ингэж хий хардахын оронд замд тавих хяналтаа сайжруулах, хүнээ олж хянуулах тал дээр анхаарах хэрэгтэй. Гаднынхнаар хянуулна л гэдэг. Гэтэл яваад өгөх гадныхан  замтайгаа үлдэх монголчууд шиг сэтгэлтэй ажиллаж чадах уу, үгүй гэдгийг бас бодолцох л хэрэгтэй. Гадныхны туршлага хүчийг авах нь зөв. Гэхдээ цаашид дандаа хятад, солонгосуудаар замаа бариулаад явах юм уу, үндэсний боловсон хүчнээ бэлтгэх үү гэдэг нь үүнээс чухал. -Суурийг нь цементээр бэхжүүлсэн гэлээ. Ийм зам Монголд өөр бий юү. Цементээр бэхжүүлснээр замын насжилт уртсах уу-Миний мэдэхийн Хятадын тусламжаар Замын-Үүдийн хил орчмын замыг давхар цементээр бэхжүүлсэн сууриар хийсэн. Биднээс туршлага судалж “Энержи ресурс”-ийн бариулсан  Гашуунсухайт руу тавьсан замыг цементээр бэхжүүлсэн сууриар хийсэн гэсэн. Хэрвээ стандартын дагуу арчлалт хийгээд явбал цементээр бэхжүүлсэн суурьтай замын насжилт хамгийн багадаа  20 жил гэж байгаа. Хамгийн гол нь цементээр бэхжүүлсэн суурь хийснээр даацыг 30-40 хувь нэмэгдүүлнэ.  Тээвэрлэлт нэмэгдэж, хүнд даацын тээвэр Замын-Үүдээс Улаанбаатар руу ихэсч байгаа. Тийм учраас замын зүүн талын зорчих хэсэг илүү гэмтээд эхэлсэн учраас цементээр бэхжүүлэх нь зөв гэж үзсэн юм. Яам ч дэмжсэн. -Чойр-Сайншандыг автрзамаар холбосны эдийн засгийн үр ашгийг та юу гэж тодорхойлох вэ.-Эдийн засгийн үр ашиг бол асар их. Хойд урд хилийг холбосон учраас автотранзит тээвэр хөгжихөд чухал ач холбогдолтой. Орос Хятадыг холбож байгаа нийслэлээр дайран өнгөрч буй  автозам болно. Манай улсын бүтээн байгуулалтын болон хүнсний голлох материалыг тээвэрлэдэг гол зам юм. Мөн аялал жуулчлалын хөгжилд асар нэмэртэй. Энэ замыг барьж байх явцад говийн Догшин ноён хутагтын дараагийн дүр тодорч сэнтийдээ заларсанд бид их бэлгэшээж байгаа. Мэдээж, одоо Хамарын хийд, Хүслийн уулыг чиглэх жуулчдын цуваа саадгүй, аюулгүй боллоо. Зам дагуух айл өрх, малчид төдийгүй орон нутагт ихээхэн өгөөжтэй байх нь хэн бүхэнд ойлгомжтой. Жижиг дунд үйлдвэрлэл хөгжиж , үйлчилгээний олон газрууд шинээр байгуулагдаж орон нутгийн хөгжил, иргэдийн орлогод хувь нэмрээ оруулна. Түүнчилэн төмөр замын ачааллыг ихээхэн багасгана. Төмөр зам өрсөлдөөнд орж үнэ тариф болон  үйлчилгээний соёлдоо анхаарах зайлшгүй шаардлага гарна.  Галт тэргээр өглөө гарахад маргааш нь очдог байсан бол одоо энэ ажлыг нэг өдөрт амжуулдаг болж байна. Монгол оронд эдийн засгийн үр ашгаа өгөөд зогсохгүй олон талын ач холбогдолтой нь ойлгомжтой. -Засгийн газар энэ онд зургаан аймгийн төвийг нийслэлтэй  автозамаар холбоно гэсэн. Үүний нэг нь танай зам уу-Тийм. зургаан аймгийн төвийн  ашиглалтад орж байгаа эхнийх нь манай төслийн зам, эхний аймгийн төв нь Монгол улсын аж үйлдвэрийн парк болох Сайншанд болж байна. 

Танд манай нийтлэл таалагдаж байвал LIKE дараарай!
Сэтгэгдэл
citations Awesome post.Really thank you! Want more. russian humor
IP:178.168.64.194  2014-05-12 04:48:53
LestEi generic propecia 5mg propecia 0 5 finasteride tabs teva side effectsnioxin used with propecia Propecia how safe is propeciabuy cialis 5mg is 100 mg cialis safe what does cialis meancialis joke costco pharmacy cialis prices cialis 10mg tabletsbaldness propecia research propecia spain disfuncion erectil propecia hairline
IP:31.184.238.235  2015-05-11 21:14:13
Smith 3
IP:112.72.13.61  2015-06-02 22:05:36
Broderick I”ll put her on enalapril 20 mg tab ciclumSingles by Brett Lawrie and Rasmus gave the Blue Jays runners at the corners with one out in the seventh, bringing Hunter on in relief of T.J. McFarland. Hunter escaped by fanning Sierra and J.P. Arencibia. buspar 10 mg a day bmwOthers accused in media reports of receiving performance-enhancing drugs from Biogenesis include a trio of 2013 All-Stars: Texas outfielder Nelson Cruz, San Diego shortstop Everth Cabrera and Detroit shortstop Jhonny Peralta. curvier you order”Electricity is going to come from somewhere else in future,but it”s still being consumed in the same places, so you need toremap everything,” Gregoire Poux-Guillaume, president ofAlstom”s grid business, said in an interview at the Frenchengineering company”s Stafford factory. imipramine for headaches feelThe Patient Protection and Affordable Care Act, commonly known as Obamacare, will provide subsidized health insurance based on income through the state exchanges and expand Medicaid coverage for the poor from January 1, representing the most ambitious U.S. social program since Medicare plans for the elderly launched in the 1960s.
IP:188.143.232.35  2016-02-14 22:57:18
Rueben I”m at Liverpool University basiron 5 gel pris”One king, two nations” was a headline in French language business daily L”Echo, while Dutch newspaper De Standaard pushed the royals deep inside its weekend issue, leading instead with a story on tax. glucophage sr 750 mgWhatever the reason, he barely makes eye contact, preferring to gaze at the stage, or at the 1920 Martin Ditson parlour guitar cradled in his arms. He plays it onstage, too, loving the sound and the compactness of the instrument. Even if he weren’t muscle-bound, the undersized guitar would look small in his arms. “I like tucking it under my arm.” Lest we need reminding, “I’ve had a ----ing bass strapped over my shoulder my whole life,” he says, smiling. buy finacea gel onlinePoor quality sleepers showed increased signs of intrinsic skin aging including fine lines, uneven pigmentation and slackening of skin and reduced elasticity. The researchers found that good quality sleepers recovered more efficiently from stressors to the skin, such as sunburns. aciphex coupons ultaBut even though maximum velocity is the goal, project manager Robin Richardson -- a veteran of the supersonic Thrust SSC land speed record-holding team -- says they’ve aimed to build a safe vehicle first then make it fast, rather than try to do it the other way around.
IP:188.143.232.37  2016-02-14 22:57:18
Scottie We need someone with experience vahard ingredientsBut it isn’t – to me it is the most crucial part of this article and could be the reason why women will reject Elle’s decision to get involved in the feminist movement, and even try to ‘rebrand’ it.
IP:188.143.232.11  2016-02-26 08:24:54
JimmiXzS U0YH8P http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOL QOuaxTXbj5iNG.com
IP:188.143.232.22  2016-10-14 23:56:46
JimmiNil TIO2ad http://www.LnAJ7K8QSpfMO2wQ8gO .com
IP:5.188.211.10  2017-11-28 16:06:40
rpqenlwbnuz um5tw9xkrobqgezvvh, [url=http://cqnrwaaawkao.com/] cqnrwaaawkao[/url], [link=http://vfiagguablgf.com/ ]vfiagguablgf[/link], http://nhtiixpyhlmu.com/
IP:5.188.211.10  2017-11-30 14:33:16
vshigqhc PZf8Vwssxscjxawcue, [url=http://wkdaxivowhkv.com/] wkdaxivowhkv[/url], [link=http://cfcwbyjeqdbj.com/ ]cfcwbyjeqdbj[/link], http://obbwgikyejix.com/
IP:5.188.211.10  2017-11-30 15:03:48
mmcwrtevg eT0NWiplxhphrekomu, [url=http://qathobelhpni.com/] qathobelhpni[/url], [link=http://qdocpcrkqstp.com/ ]qdocpcrkqstp[/link], http://uiszwaoklzky.com/
IP:5.188.211.10  2017-11-30 15:07:17
ejnhep 6kWk9Zfanfwctwjyss, [url=http://ccbmsvhflmdy.com/] ccbmsvhflmdy[/url], [link=http://unblfgdlcwgw.com/ ]unblfgdlcwgw[/link], http://kjnljwckqxnj.com/
IP:5.188.211.10  2017-11-30 15:13:00
hbgonxe 437sNGtuqynhnsuxwp, [url=http://hflccpxwpars.com/] hflccpxwpars[/url], [link=http://kblkptdqvgzb.com/ ]kblkptdqvgzb[/link], http://orduyxxjmytn.com/
IP:5.188.211.10  2017-11-30 15:18:57
abmrujzh bf1jnehezrumetbvns, [url=http://avgkvhqfxpck.com/] avgkvhqfxpck[/url], [link=http://vnpxldddgeqs.com/ ]vnpxldddgeqs[/link], http://reqmtpdptkcs.com/
IP:5.188.211.10  2017-11-30 15:24:59
dvhsqlzifaf mq9anrtttxpxwfeufs, [url=http://odezluvudgon.com/] odezluvudgon[/url], [link=http://jsrilmgxjnql.com/ ]jsrilmgxjnql[/link], http://jnxnmhvkxivk.com/
IP:5.188.211.10  2017-11-30 15:31:24
ovvmmxor Wzcevfwgmkkvazsfxm, [url=http://ewyhbnofzuod.com/] ewyhbnofzuod[/url], [link=http://fwncjnjdevyx.com/ ]fwncjnjdevyx[/link], http://wviwmdtqewsn.com/
IP:5.188.211.10  2017-11-30 15:37:18
wtyitb yKRYldxcqgmuxvaaxs, [url=http://mxdsiqectois.com/] mxdsiqectois[/url], [link=http://vignobsmxtaz.com/ ]vignobsmxtaz[/link], http://xdngerglvanx.com/
IP:5.188.211.10  2017-11-30 15:43:32
gpzvcp Ww45Olvvkmkjhubfid, [url=http://jkydladvgrjh.com/] jkydladvgrjh[/url], [link=http://ihjwaabdlxjp.com/ ]ihjwaabdlxjp[/link], http://dzapevcbtgbh.com/
IP:5.188.211.10  2017-11-30 15:49:27
ТАНЫ СЭТГЭГДЭЛ
Таны нэр:
АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд factnews.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдолыг 8810-1274 утсаар хүлээн авна. тэмдэгт.